In hoeverre moeten de budgetten worden bijgesteld?
Wat is gerealiseerd en wat is het resterend budget?
Wanneer kunnen projecten worden gestart passend binnen het beschikbare budget?
Hiervoor dient de gemeente te weten welke projecten er op de korte en de lange termijn worden uitgevoerd en in hoeverre dit past binnen het gestelde budget.
Met de opgegeven kostenkengetallen van de ingrepen worden de budgetten omgerekend naar begeleidingskosten (VAT/VTU) en aanneemsom.
De geplande ingrepen zijn samengevoegd tot projecten en in TotalLink geografisch vastgelegd. De projecten kunnen in TotalLink worden ingevoerd en ook uit andere systemen worden ingelezen.
Op basis van de uitgangspunten raamt TotalLink de kosten van de projecten voor de komende jaren.
Deze ramingen worden doorgegeven naar de financiële administratie zodat deze na goedkeuring van het bestuur als budgetten in de financiële administratie opgenomen worden. Zodra de projecten in uitvoering zijn, monitort TotalLink de projecten door steeds de werkelijk gemaakte projectkosten te vergelijken met de geraamde kosten. De resultaten hiervan worden gerapporteerd aan de financiële project specialisten.